City Nord Nørresundby

Alle kan blive lokale i Nørresundby

Alle kan blive lokale i Nørresundby

City Nord er Nørresundbys erhvervsforening. De arbejder for at gøre Nørresundby, Lindholm og det øvrige Aalborg nord for Limfjorden til et attraktivt sted at besøge.

Foreningens formål er at skabe et stærkt, lokalt fællesskab for butikker, virksomheder, restauranter og alle andre, der har interesse i, at så mange som muligt bruger bydelens tilbud.

Nørresundby skal være en levende bydel med events, spændende butikker og et hyggeligt centrum.

E-mails

Nyhedsbrev til  kunderne med tilbud, konkurrencer mv.

Nyt website

Nyt WordPress site og webdesign på citynord.dk

Identitet

Logo, farver, fonte, webdesign, annonce-design mv.

Facebook

Nyt design på Facebook og strategi for mere interaktion

Instagram

Ny profil og strategi for Instagram sociale medier

Medlems-web

Medlemsområde, logins og intern kommunikation

City Nord Nørresundby siger

"Michelsens bureau gav os en strategi, hvor vi giver vores medlemmers kunder mere værdi. På den måde, kan vi blive mere attraktive for vores medlemmer. Vi oplever at Michelsens Bureau er dedikerede, fleksible og opsatte på at skaffe os resultater."

Anette Larsen-Jensen, Bestyrelsesformand

Løsningen

Under taglinen ‘Alle kan blive lokale i Nørresundby’ etablerede vi en ny grafisk identitet til foreningen, en kommunikationsstrategi, en strategi for sociale medier og samlet set en pakke, der bestod af:

  • kommunikations-strategi og strategi for sociale medier
  • Nyt logo og designguide
  • Nyt website med begivenhedskalender, tilbud, oversigt over medlemmer og login til medlemmerne, hvor de kan redigere deres oplsyninger.
  • E-mail marketing set-up i Mailchimp
  • Facebook optimering af profil og indhold
  • Ny Instagram-profil
  • Årshjul og conten plan
  • Salgsmateriale – digitalt og tryk
  • Skabeloner til print og annoncer

Sådan skaber vi følgere og tilhængere

En af kernerne i strategien for City Nord er at få flere til at følge City Nord på sociale medier og deres e-mail-marketing/nyhedsbrev. Det kræver en konkret content strategi og ugentlig produktion af relevant indhold som vi sender ud i alle kanaler:

  • I nyhedsbrevet
  • På Facebook
  • På Instagram
  • På hjemmesiden

Det er samme information, i faste skabeloner, så det kræver færrest mulige ressourcer.

Et årshjul og en konkret plan for faste opsalg og temaer er i centrum for City Nords tilstedeværelse på Facebook.