Aalborg Universitet

gdp-hvad? hjælp til gdpr for 25.000 personer på aalborg universitet

Forside-illu-til-logo-3

Projektledelse, tekster, skabelondesign, oversættelse og web

Det kreative bureau Clienti står bag grundkonceptet GDP-Hvad? i ord, grafik og webdesign. Mads Michelsens har været idémager, projektleder, tekstforfatter og webredaktør på opgaven.

Aalborg Universitet ønskede en styrket indsats for at klæde alle deres 5.000 ansatte og 20.000 studerende bedre på, når de skulle løse GDPR-relaterede udfordringer i enten deres arbejde eller på deres studie.

Som projektleder, konceptudvikler, tekstforfatter og webredaktør udviklede Mads Michelsen som konsulent konceptet GDP-Hvad? i samarbejde med det kreative bureau Clienti .

Find hjælp på persondata.aau.dk

Projektledelse

Projektledelse af hele processen og alle produkter med mange interessenter.

Tekster

Tekstforfatter på alle tekster på web, i e-learning og nyhedsbrev.

Oversættelse

Store dele af materialet er oversat til engelsk.

Nyt internt site

Projektet primære produkt var et nyt internt website bygget i Sharepoint.

Skabeloner

GDPR-projektet omfattede mange dokumenter og skabeloner.

Nyhedsbrev

AAU’s nye GDPR-nyhedsbrev hedder ‘Verdens kedeligste nyheder’.

Verdens kedeligste nyhedsbrev

De fleste opfatter GDPR som ‘i vejen’ og kedeligt. I AAU’s nyhedsbrev valgte vi at tage den humoristiske vinkel på GDPR.

Nyhedsbrevet skal først og fremmest hjælpe medarbejderne til at løse de problemer, de støder på i det daglige.

AAU siger

"vi ville noget helt nyt med gdpr på aau. vi satte mads michelsen i spidsen for processen, og det har vi ikke fortrudt. mads har fået skabt et spændende og ikke mindst brugbart univers, som vi nu får meget ros for. vi er glade for at have mads til at videreudvikle på projektet fremover"

Nina Schjoldager, Kontraktchef